onsdag 14. januar 2009

Kjøkken

Drive å leika med tanken på å male kjøkkeninnredninga mi kvit/lys... jada ej veit at den er berre 5 år, men ej har egentli aldri likt den. Var sambuaren min so fikk trumfa gjennom å kjøpe ei ustilling i honnongbeisa bjørk som sto hos Sigdal. I et svakt øyeblikk sa ej ja til det.. va et hattefåk med bestemmelser av flis, tapet, maling osv... dokke veit kor ditta bruka å vær.. :/
No syns ej innredninga har blitt veldi mørk og vil gjere noko med den.
Anyone so he mala innredninga si sjøl , so har noken gode råd å kome med??.. Farge??
Eg har fargen Morgengry (butinoxfarge) på panelet på veggane og Krem (butinox) på lister og vindu/dør... He DU et forslag? :)))

11 kommentarer:

  1. Heia,

    Ej he også store planar om å male kjøkkeninnredning snart. Skal lage til rom til Anna Emilie først. Ej skal male det i same farge som riviera maison skapet mitt, trur ej. Og ej skal ta ned overskapa og feste opp hylle i staden. Ja ej veit, det blir støvete og fettet legger seg. Men det blir meir luft og ej he alltid hatt lyst til å ha det.:)

    SvarSlett
  2. Hei du, tusen takk for hilsen på bloggen min! Innredningen min er kremhvit. Synes til tider den går litt for mye mot gul, men helt hvit ville jeg ikke ha da det hadde blitt litt kaldt, ikke lett dette... Men lys grå er jo fint, eller eggehvit, med håndtak i sølv og lysgrå benkeplate? Hvilke farger er det på veggen og ellers på kjøkkenet/huset da? :0)

    SvarSlett
  3. Jeg har nettopp malt kjøkkenet,-og jeg er kjempefornøyd. Jeg malte panelen selv, men en bekjent som jobber på en møbelfabrikk sprøytemalte dørene og skuffefrontene for meg. Veggene er malt i fargen letthet glansgrad 40, listverk og karmer i hvitt glans 80, og innredningen i bomull 40. Veldig godt fornøyd med resultatet! Samme hva da velger, så la deg ikke overtale til å male kjøkkenet vannbasert. Det funker bare ikke....
    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Har nettopp begynt å pusse opp en leilighet og da valgte vi eggehvit.Den er kjempefin synes jeg.

    Lykke til

    SvarSlett
  5. Hei! Eg tenker også på å male kjøkkenskapene mine(de er furu). Eg skal male de i "egghvit" oljebasert maling glans 40. Har prøvd på eine sida av eit langskap og det ser bra ut. Bruk rulle. Eg er veldig glad i "egghvit" og har brukt den en del i huset bl.a. på hylla eg malte no sist (se siste innlegg i bloggen min). Lykke til det blir sikkert kjempefint. Ha ein fin søndag !

    SvarSlett
  6. Hei du......eggehvit har jeg brukt på alle de lyse fargene i huset.Synes det er en nydelig farge ,ganske lik hvit men veldig varm hvit farge.
    Ønsker deg en fin uke....

    SvarSlett
  7. Heisann!!
    Så koseleg at du vil følge bloggen min:0)
    Spennade med oppussing, då...
    Gledar meg til å få sjå resultatet...
    Klem

    SvarSlett
  8. Hei igjen, jeg ikke malt kjøkkenet mitt selv, det var slik da vi kjøpte deg så vet ikke fargekoden desverre.

    Ha en fin kveld!
    klem fra meg

    SvarSlett
  9. Må berre seie meg enig i forslaga om eggehvit, det er ein nydeleg varm kvitfarge uten at den vert gul. Har brukt den på både tv-benken eg har og den gamle sjenken. Har tidlegare mala kjøkkeninnreiing med godt resultat frå mørkebrun til lys, da var det elfenbein som var tingen. Den er i gulaste laget i dag, men da var eg kjempefornøgd, kjøkkenet blei dobelt så stort da innreiing og veggar vart lyse.

    SvarSlett
  10. Hei, velkommen til bloggverden, ser du er ny. Her er det mange trivelige mennesker:)

    Jeg har ikke pusset opp kjøkken, så jeg har ingen råd der annet enn at "hvitt" er pent

    SvarSlett